Belegging wijzigen
U kunt een wijziging ook doorgeven via 030 234 10 69 of stuur ons een e-mail. Ook zijn er andere opties om gegevens te wijzigen. Deze worden hieronder uitgelegd. Op een andere pagina kunt u de gegevens van uw organisatie wijzigen
Belegging verkopen
U kunt (een deel van) uw belegging maandelijks verkopen.
Download het verkoopformulier en mail dit naar nederland@oikocredit.nl of stuur het per post naar Oikocredit Nederland, Arthur van Schendelstraat 550, 3511 MH Utrecht.
💡
Verkopen van uw belegging verwerken we op de eerste dag van de volgende maand. Binnen tien werkdagen daarna maken we het geld, na aftrek van 0,35% verkoopkosten, over naar de bij ons bekende tegenrekening.
EXTRA BELEGGEN
Veel van onze beleggers maken regelmatig een bedrag over naar hun belegging. Dit kan door een geldbedrag over te maken naar IBAN NL37 TRIO 0379 2791 69 ten name van St. Jur. Eigendom ONF, onder vermelding van uw beleggingsnummer. Ook kunt u ons machtigen om maandelijks een bedrag af te schrijven (mogelijk na een eerste belegging van minimaal € 200). Download hier het machtigingsformulier voor maandelijks extra beleggen in het OIkocredit Nederland Fonds om uw machtiging makkelijk te regelen.
💡 Het bedrag boeken we, na aftrek van 0,35% aankoopkosten, bij uw belegging in uw bestaande portefeuille. Dat doen we altijd per de eerste dag van de volgende maand.
MACHTIGING WIJZIGEN
Wilt u uw lopende machtiging wijzigen? Stuur ons een e-mail en vermeld daarin uw tegenrekening, het bedrag van uw huidige machtiging en naar welk bedrag dit aangepast moet worden.
Bankrekening wijzigen
Zorgvuldigheid vinden we belangrijk. Daarom vragen we bij een wijziging van bankrekeningnummer (IBAN) altijd om een handtekening en een kopie van een geldig legitimatiebewijs van degene op wiens naam (of namen) de beleggingsrekening staat (of staan).
Adreswijziging
Uw nieuwe adres kunt u via onderstaande link aan ons doorgeven. We verwerken uw adreswijziging zo spoedig mogelijk.
Contactgegevens wijzigen
Dat kan telefonisch op 030 234 10 69 of mail naar nederland@oikocredit.nl.
Meestgestelde vragen over beheren van uw belegging
-
Kan ik mijn geld altijd opnemen?
Meer vragen & antwoorden lezenU kunt uw belegging maandelijks opnemen. We verwerken verkopen altijd op de eerste dag van de volgende maand waarop u de aankoop heeft gedaan. Het bedrag wordt, na aftrek van kosten, vervolgens binnen tien werkdagen overgemaakt naar uw bankrekening.
-
Ontvang ik een bevestiging van een wijziging van mijn belegging?
Meer vragen & antwoorden lezenAls je nog niet aangesloten bent op 'Mijn Oikocredit' ontvang je een e-mail ter bevestiging van elke wijziging van je belegging.
Als 'Mijn Oikocredit' gebruiker kan je de status van je belegging ten allen tijde online raadplegen.
-
Waarom moet ik een kopie van mijn legitimatiebewijs en een bankafschrift opsturen?
Meer vragen & antwoorden lezenVolgens de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft) zijn wij verplicht om (nieuwe) klanten te identificeren. Daarom vragen wij een kopie van uw legitimatiebewijs en een afschrift van uw bankrekening. Bij grote bedragen stellen we aanvullende vragen naar de herkomst van het geld. Bij organisaties moeten wij vaststellen wie de uiteindelijk belanghebbende is.