Geboortedatum en BSN doorgeven

Oikocredit Nederland is wettelijk verplicht om een aantal gegevens van haar beleggers vast te leggen en informatie over beleggingen met de Belastingdienst te delen.

Uw geboortedatum en BSN doorgeven

Op deze pagina kunt u via onderstaand formulier eenvoudig en snel uw geboortedatum en uw Burgerservicenummer (BSN) invullen en zo aan ons doorgeven. 

Heeft u vragen? Antwoord op veel gestelde vragen vindt u onder het formulier, onderaan deze pagina. Staat uw vraag er niet tussen, neem dan contact met ons op via het e-mailadres nederland@oikocredit.nl of bel ons op 030 234 10 69. 

Dank u wel!

Mijn gegevens
Kalender (dd-mm-jjjj) 
Het relatienummer kunt u vinden in de brief of e-mail die u van ons hebt ontvangen
BSN
Uw BSN staat vermeld op uw identiteitsbewijs en bestaat uit 9 cijfers
Verklaring en akkoord

Meest gestelde vragen

  • Mijn BSN is bekend bij de Belastingdienst. Waarom moet ik deze dan aan jullie doorgeven?

    Uw beleggingssaldo bij het Oikocredit Nederland Fonds kan alleen door de Belastingdienst gekoppeld worden aan uw belastinggegevens wanneer wij ook uw geboortedatum en BSN doorgeven. De combinatie van die twee is specifiek en gebruikt de Belastingdienst ter identificatie voor de vooraf ingevulde aangifte.

    Meer vragen & antwoorden lezen
  • Mijn kind betaalt geen belasting, waarom hebben jullie dan deze gegevens van hem/haar nodig?

    Het vermogen van uw kind wordt bij uw vermogen opgeteld. Daarom zijn we nog steeds verplicht deze gegevens door te geven aan de Belastingdienst.

    Meer vragen & antwoorden lezen
  • We hebben een gemeenschappelijke beleggingsrekening. Zijn de gegevens van één van de twee rekeninghouders niet voldoende?

    Het betreft een en-/of-rekening die op naam van twee rekeninghouders staat. Omdat beide rekeninghouders gevolmachtigd zijn met betrekking tot de rekening, hebben we de gegevens van allebei de rekeninghouders nodig.

    Meer vragen & antwoorden lezen
  • Ik de door jullie gevraagde gegevens al eerder doorgegeven. Waarom krijg ik nu dit verzoek?

    Dit kan verschillende redenen hebben:

    • Het kan zijn dat meerdere personen binnen uw gezin een belegging hebben bij Oikocredit Nederland, maar dat alleen uw mailadres bij ons bekend is. In dat geval krijgt u voor alle gezinsleden de mail. We hebben de gegevens van elke belegger nodig, dus ook die van al uw gezinsleden.
    • Het kan zijn dat u een en/of-rekening heeft en dat we de gegevens van uw partner / mede-rekeninghouder niet volledig zijn of ontbreken.
    Meer vragen & antwoorden lezen
Meer vragen & antwoorden lezen