Blog
RSS Feed-
#WeHaveAPlan (3) – doe micro, bevorder macro
6 oktober 2015 om 13:42 - door Hilda Borkhuis - 1 reactie
Het wapperen van de vleugels van een vlinder in Brazilië kan maanden later leiden tot een tornado in Texas. Deze metafoor, die bekend staat als het vlindereffect, beschreef Edward Lorenz in 1961. Hij wilde hiermee aangeven dat een kleine verandering grote gevolgen kan hebben. En dat is precies wat de Verenigde Naties nodig hebben om de ambitieuze Werelddoelen in 2030 te behalen. Heel veel kleine veranderingen.
-
#WeHaveAPlan (2) – een bankrekening voor iedereen. Hoe microfinanciering bijdraagt aan de nieuwe Werelddoelen.
29 september 2015 om 14:51 - door Hilda Borkhuis - 0 reacties
Stelt u zich eens voor dat u geen bankpas heeft, geen bankrekening. En ook geen spaarrekening en u kunt zich niet verzekeren. Welkom in de wereld van 2 miljard mensen! Ja, u leest het goed. Bijna 30% van de wereldbevolking heeft geen toegang tot financiële diensten en dat heeft grote gevolgen.
-
#WeHaveAPlan (1) – de grootste reclamecampagne ooit
22 september 2015 om 14:04 - door Hilda Borkhuis - 0 reacties
Wat hebben Beyoncé, Malala en Meryl Streep met elkaar gemeen? Op het eerste gezicht niets, zou je zeggen. Maar op 25 september zullen we ervaren dat zij – samen met een grote groep andere wereldsterren – de grootste reclamecampagne ooit lanceren.